Teufel Racing bygger deres racer med østtysk teknik og har Danmarks første kvindelige 50cc kører

Fra første sekund, man kommer til Teufels pit-telt, kan man se, at det her er ikke et helt almindeligt racingteam, der holder til her. Der er stuebirk, DDR-flag, lysekrone og tre gule Simson-knallerter.

Det er en kold søndag morgen i maj på Jyllandsringen til Danish Masters Racing Festival. Der er masser af klassiske biler og motorcykler, og så er der lige 50cc-afdelingen. Der er så småt begyndt at komme liv i teltene. Hos Teufel Racing er der hektisk aktivitet: der er et brud på stellet af den vandkølede 50cc, som køres af teamets boy wonder, Magnus. Samtidig er Bjarne igang med at stege bacon til morgenmaden.

Simson dur

Simson var en østtysk fabrik, der bl.a. producerede våben, biler, motorcyker og knallerter. Teamet har valgt at køre på Simson-racere af den simple grund, at de er billige og nemme at skaffe reservedele til. Teamet har efterhånden fået et så stort kendskab til dem, at de nu kan lave de fleste dele selv. Efter at deres hollandske stelbyggere er gået på pension, er Teufel selv gået i gang med at bygge stel. Sebastian har svejset stel til deres racere, ja faktisk er den vandkølede racer nr. 161 mere eller
mindre bygget hjemme på værkstedet i Københavns Nordvestkvarter.

Kvinderæseren

Hvad der startede med købet af en gammel Puch Maxi skulle gå hen og udvikle sig til danmarks første kvindelige 50cc kører – nogensinde. Eva havde forgæves forsøgt at finde nogen, der kunne reperare hendes Puck Maxi. Men ingen havde mod på opgaven, indtil en mekaniker foreslog hende at tage den med ud til knallertbøllerne på Lærkevej 15 i Nordvest.

Bevæbnet med 6 Slots pils gik der ikke længe, før Puck’en igen var køreklar. Et par uger senere tog Eva igen ud til værkstedet, denne gang med en Thylandia-snaps under armen som tak. Hun og snapsen blev så godt modtaget, at hun blev hængende i klubben og har gjort det lige siden.
Efter nogen tid blev hun overtalt til at få bygget sin egen Cup racer. Hun stiller op i det danske mesterskab i cup-klassen – nu sponsoreret af Thylandia Snaps.

50 CC rykker

Der er i de seneste år kommet stor interesse for 50 cc-klasserne. Der køres i tre klasser: luftkølet, vandkølet og Cup. Alt på raceren skal være pre 1983. Man må godt bygge nyt, men
det skal være med 1983-specifikationer.

I Cup-klassen skal stel og motor være fra samme model. I de to andre
klasser er det lidt mere frit.

Eva vinder

Sæsonstarten for Teufel Racing til Danish Masters Racing Festival må betegnes som godkendt. Magnus måtte starte sidst i 1. heat men kørte sig op på en 4. plads. I heat 2 valgte den gule raket at smide Magnus af i hesteskoen på Jyllandsringen pga. af et ekset baghjul. Søren kæmpede i begge heats om 2. pladsen, og begge gange var Jyllandsringens lange opløbsstrækning og Simson-maskinens acceleration nok til at hente 2. pladsen. Eva vandt sit debut-løb i cup-klassen, men måtte udgå i heat 2 p.g.a. defekt gear-vælger. Dog skal det lige siges, at hun indtil videre er eneste kører i Cup-klassen.

Ræs er i sandhed knallertlivets fineste elixir og i Team Teufel Racing bæller vi dene elixir morgen, middag og aften!